Brandt & Levie staat bekend als Amsterdams worstmerk. Maar het bedrijf maakt inmiddels ook een 100 procent plantaardige hotdogworsten. De lancering had op 10 juli in Amsterdam plaats, in samenwerking met de Rotterdamse hotdog specialist Chez Jan.
Deze zomer willen beide partners de 100 procent plantaardige hotdog op de kaart zetten bij evenementlocaties en horecabedrijven. Chez Jan is met zijn hotdogconcept op meer dan 50 landelijke festivals aanwezig. Verder verkopen ze de snack via hun vaste locaties in Rotterdam.
Missie
Brandt & Levie biedt deze hotdog aan via haar zakelijke kanalen en webshop. Vanaf begin augustus is deze ook verkrijgbaar via de online supermarkt Crisp. De nieuwe plantaardige worst voelt volgens Samuel Levie, oprichter van Brandt & Levie, als een logische volgende stap in de missie om meer mensen te inspireren om minder en beter vlees te eten.
Beukenhout
Aan de introductie van de plantaardige hotdog ging zo’n twee jaar lang testen en proeven vooraf. Als hoofdbestanddeel voor de snack is West-Europese tarwe en, in mindere mate, rijst als basis gebruikt. Net als de andere hotdogs uit het assortiment van Brandt & Levie wordt deze plantaardige worst gerookt op beukenhout.
In 2018 bracht Brandt & Levie zijn eerste hybride hotdog op de markt. Deze was op basis van twee derde vlees en een derde biet en kikkererwt. Lunchroomformule Anne & Max heeft het afgelopen voorjaar een hybride hotdog van Brandt & Levie in een maandactie aangeboden. Brandt & Levie komt mooi op tijd met zijn plantendog, want komende woensdag is het International Hot Dog Day.
Foto: Brandt & Levie