McDonald’s Nederland verkent nieuwe vormen van marketing. Hierbij staat de ontmoeting van fans, klanten én potentiële klanten centraal. “McDonald’s Nederland wil de Nederlandse samenleving verbinden én vooruit helpen,” schrijft het hamburgermerk in een persbericht.
McDonald’s zoekt op een breed terrein de verbinding. Zo is het bedrijf het komend weekeinde voor het eerst present op Pinkpop, het oudste popfestival van ons land. Onder de naam The Big M verkoopt het restaurantbedrijf fris, ijs en shakes. Vorige zomer werd met dit concept op drie kleinere festivals al geëxperimenteerd.
Influencer in Tilburg
Opmerkelijk is ook de meet & greet die McDonald’s in Tilburg-centrum komende zaterdag houdt met de jonge influencer Steven Grosveld. Grosveld heeft 211.000 volgers op TikTok en 50.000 abonnees op You Tube. “Samen op de foto, een handtekening of een TikTok maken, alles kan!” aldus McTilburg. Fans moeten wel voor een paar euro een kaartje kopen. Maar in ruil daarvoor krijgen bezoekers ook een coupon waarmee ze een traktatie kunnen halen.
“Familieband versterken”
Afgelopen voorjaar hield McDonald’s in drie steden het evenement Family Mode Event on Tour. Ingrediënten bij de deelnemende restaurants waren onder meer een polaroid fotomoment met allerlei maskers, tafelservice deluxe met echte obers, de nodige spelletjes zoals BestelBingo en de Family Quiz én een Happy Meal escape room. McDonald’s Nederland gaf in een persbericht te kennen dat het op deze wijze “gezinnen samen brengt en de familieband versterkt”.
Tekst: Ubel Zuiderveld. Foto: FSW.