De snelst groeiende snack van Nederland? Zeker, zo mogen we kipsnacks volgens Koreaans recept wel noemen. Concepten met Korean fried chicken schieten als paddenstoelen uit de grond. Snackspert en TikTokker Eke Bosman geeft de nieuwe formule Gochu Gang een duwtje in de rug met een signatuur-burger.
De snacks van influencers en bekende Nederlanders vliegen je om de oren. Marketing via media als TikTok en Instagram grijpt in de fastfood als een dolle om zich heen. Na de Boefburger van rapper Boef (Johnny’s Burger Company) en de Bamiburger van de Bamiboys (Kwalitaria), ontwikkelde Snackspert een tijdelijk verkrijgbare kipburger voor Gochu Gang met ingelegde rode ui, Gochu-mayo en kaas.
Tientallen verkooppunten
Gochu Gang is, net als branchegenoot Incheon van platform Yu.eat, vliegensvlug op ongeveer 35 plekken in ons land uit de startblokken gekomen. De gerechten met zogenaamd Korean soulfood worden bezorgd door Uber Eats en Thuisbezorgd.nl vanuit bestaande horecabedrijven, die met Gochu Gang een virtual franchisedeal hebben. De naam is Gochu Gang trouwens afgeleid van de Koreaanse kruidenmix gochujang.
Gefermenteerde kool
Gochu Gang verkoopt de krokante gekruide kip, in Korea al een fenomeen sinds de jaren 1980, niet alleen als losse snack met bijgerechten, maar ook als kipburger. Er zijn ook burgersandwiches met kip en gefermenteerde groenten als witte kool. Door deze zogenaamde kimchi en de kip te combineren is sprake van twee Koreaane bestsellers in één.
Fritoricus ubelski, bekend van TikTok, laat morgen op Frituurwereld.nl in een korte video naast Korean fried chicken nog enkele andere trending snacktopics de revue passeren.
Foto’s: Gochu Gang en Rachel Ecclestone (Snackspert)