Het experiment om de curryworst in de kantine van Volkswagen te vervangen door een veganistische variant, is spaak gelopen. Binnenkort maakt de vleesvariant weer zijn comeback op het menu dankzij de onverminderde populariteit van de Volkswagen-worst.
Het besluit om al het eten in de kantine veganistisch te maken, zorgde twee jaar geleden voor veel ophef bij onze Oosterburen, zo meldt NU.nl. De curryworst van vlees verdween van het menu omdat er geen vis- en vleesproducten meer mochten worden verkocht.
Verkoop steeg
Dat schoot bij veel liefhebbers in het verkeerde keelgat. Hoewel de worsten niet meer in de bedrijfskantine werden aangeboden, bleef de vraag hoog. De verkoop steeg vorig jaar zelfs. Liefhebbers konden op andere plekken op het bedrijfsterrein nog wel terecht voor de worst van Volkswagen.
Zeven miljoen worsten
Deze curryworst is een begrip. Al sinds de jaren zeventig maken ze deze in een speciale Volkswagen-slagerij op het bedrijfsterrein in Wolfsburg, de thuishaven van de bekende automaker. Jaarlijks komen er zo’n zeven miljoen worsten uit de eigen slagerij.
Bezorgservice
Hoe populair de curryworst van het autofabrikant is, blijkt wel uit het feit dat Volkswagen tijdens de coronapandemie een bezorgservice in het leven riep. Zo konden thuiswerkende medewerkers de bekende worst blijven eten. Uiteindelijk werden er volgens de autofabrikant zelfs meer verkocht dan vóór de pandemie.
Herintroductie
Na een medewerkersenquête aan het begin van dit jaar, crashte het experiment met alleen maar veganistische opties op het menu bij de automaker. De bekende curryworst beleeft binnenkort een herintroductie. De veganistische versie blijft ook op het menu staan.