Amerikaanse vestigingen van Burger King verkopen tot half juni Whoppers met een rood burgerbroodje. Burger King doet dit ter gelegenheid van de nieuwe Spider-Man tekenfilm ‘Across the Spider-Verse’ die op 2 juni verschijnt.
Burger King spreekt van ‘de nieuwste Whopper-innovatie’. Maar zo’n enorme innovatie is het rode burgerbroodje niet.
Zeven jaar geleden verkocht de keten al een vlammend rood burgerbroodje onder de naam ‘Angriest Whopper’, een naam die gekozen werd vanwege de vele pikante pepers en sauzen. Ter gelegenheid van Halloween verkochten Burger Kings bovendien meer dan eens zwarte broodjes.
Meer gekleurde broodjes
De laatste jaren vindt de trend van gekleurde hamburgerbroodjes bovendien internationaal veel navolging. Met name zien we burgerbroodjes in allerlei kleuren veel bij de online verkopers van plantaardige burgerbroodjes voor thuisbezorging. In ons eigen land zijn de gekleurde vegan burgers van Vegan Masters een mooi voorbeeld.
Meer Spider-Man marketing
Burger King houdt het overigens niet bij de Spider-Verse Whopper alleen. Ook heeft het een softijsje dat gewijd is aan de stripheld Spider-Man: de Spider-Verse Sundae, een softijsje met ‘knallende’ zwarte en rode chocoladesnoepjes. Daarnaast verkoopt Burger King tijdens de campagne shakes en frisdranken in Spider-bekers.
In onder meer New York, Frankrijk, de Verenigde Arabische Emiraten en Brazilië heeft Burger King bovendien enkele restaurants en drive-throughs helemaal omgebouwd in Spider-Verse stijl.