Heinz trekt met foodtruck door het land

Actueel |
23 mei 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Heinz Foodservice.

Foodproducent Heinz trekt tot 27 mei het land in met een foodtruck. In het kader van de campagne ‘Neem een break van vlees’ staat de foodaanbieder op lokale markten.

De medewerkers van Heinz trekken het land in om consumenten kennis te laten maken met alternatieven voor vlees. Vanuit de foodtruck laten medewerkers verschillende vleesvervangers proeven die verwerkt zijn in streekgerechten.

Lokale markten

Op de lokale markten in Alkmaar (27 mei), Delft (25 mei), Veenendaal (26 mei) en Wageningen (24 mei) is de foodfabrikant van de partij. Vorige week streek de Heinz-foodtruck bovendien reeds neer op de markt in Tilburg. Consumenten krijgen producten voorgeschoteld op basis van Heinz Meatless Burgers, Heinz Meatless Gehakt, Heinz Beanz Burgerz Mediterrane Stijl en Heinz Beanz Burgerz Mexicaanse Stijl.

Campagne

Deze vleesvervangers zijn sinds maart 2023 landelijk beschikbaar. Via de campagne ‘Neem een break van vlees. Niet van smaak’ worden ze gepromoot. De proeverijen via een foodtruck op de markt zijn onderdeel van deze campagne.

Plantaardige alternatieven

Naast promotie laat Heinz via een persbericht weten dat ze consumenten er ook van bewust wil maken dat de keuze voor plantaardige alternatieven niet ten koste van smaakbeleving en voedingswaarde hoeft te gaan.

Meer over