Mannenbroeders: “Krokodel terug op de markt”

Actueel |
18 januari 2021 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Humberto Tan, screenshot RTL 4

Freek Haverman en Jeroen Balkenende van Mannenbroeders uit Breda willen dat hun Krokodel zijn comeback maakt op de snackmarkt. In samenwerking met een kleinere producent werken ze aan de herintroductie van hun snack, de kroket met frikandelragout.

Ruim vier jaar geleden werd Mannenbroeders overladen met media-aandacht. Zelfs talkshowhost Humberto Tan besteedde aandacht aan de Krokodel. Beckers nam de snack van Balkenende en Haverman op in zijn assortiment. Na een naamwijziging (Krokodel werd Krodel) vanwege een gelijknamige Belgische snack, nam de belangstelling voor de snack af.

Comebacksnack

In het dagblad BN De Stem zeggen de bedenkers: “Beckers schroefde het budget voor de promotie van de snack naar nul. Vanaf dat moment werd het productievolume kleiner en vonden ze het niet genoeg om te blijven produceren.” Het bedrijf Mannenbroeders werkt nu achter de schermen volop aan de herlancering van de Krokodel. “Beter voorbereid dan bij de eerste lancering,” zegt het duo, opdat straks sprake is van een échte comebacksnack.