De Amerikaanse restaurantketen Chick-fil-A heeft een bijzonder concept gelanceerd in New York. Samen met zijn Newyorkse franchisenemers opende de kipformule The Brake Room, een hang-out voor de vele duizenden maaltijdkoeriers in de stad.
“De Brake Room biedt een warme plek om uit te rusten en op te laden, in het bijzonder tijdens de koude winterdagen,” laat Chick-fil-A in een persbericht weten.
“Met meer dan 65.000 maaltijdbezorgers in New York City ziet Chick-fil-A het belang in om voor deze medewerkers te zorgen. Daarom opent deze speciale ruimte waar ze even kunnen pauzeren en bijtanken.”
“Steeds belangrijker voor restaurantomzet”
De afgelopen ruim vijf jaar is het aantal maaltijdkoeriers in New York verdrievoudigd. Chick-fil-A stelt dat de duizenden riders steeds belangrijker zijn geworden voor de omzet van de restaurants. De kipformule heeft totaal ruim 2700 outlets in de VS: daarvan zijn er enkele tientallen te vinden in en rond New York. Vooral in en rond Manhattan rijden de bezorgers van de keten af en aan.
“Rusthub is een klein gebaar”
The Brake Room zal zeker tot in de lente dagelijks van 11.00 tot 19.00 uur geopend zijn, van maandag tot zaterdag. Voorlopig blijft de voorziening bestaan tot medio april. Niet alleen bezorgers van Chick-fil-A zijn hier welkom: alle riders die via een app kunnen tonen dat ze werken als koerier, kunnen binnenvallen.
De rusthub biedt bezoekers toegang tot badkamers, fietsenstalling, telefoonopladers, comfortabele stoelen, wifi en drankjes. Chick-fil-A laat weten: “We hebben The Brake Room gecreëerd als een klein gebaar, een kleinigheid om de koeriers te bedanken voor alles wat ze doen om onze gasten van dienst te zijn, vooral in een markt met een grote vraag in soms barre winterse weersomstandigheden.”