Thuisbezorgd.nl dringt steeds dieper door in de foodbusiness. Niet alleen hebben steeds meer supermarkten een plekje tussen de bezorgrestaurants op het platform, maar ook wordt de positie van Thuisbezorgd op de groothandelsmarkt dominanter.
Op de vakbeurs Horecava is Thuisbezorgd.nl deze week present: het bedrijf brengt zijn nieuwe samenwerking met Makro onder de aandacht.
Horeca-ondernemers die bij Thuisbezorgd zijn aangesloten, wordt kassakorting bij Makro in het vooruitzicht gesteld. “Meer dan 13.000 restaurantpartners genieten direct na registratie een korting bij alle 17 vestigingen van Makro.”
Gereserveerde parkeerplaatsen
Bij bestedingen tot 250 euro krijgen horecapartners van Thuisbezorgd.nl 3 procent korting aan de kassa. Bij bestedingen boven de 250 euro geldt een korting van 5 procent. De korting wordt gekoppeld aan de Makro-pas.
“Doordat de groothandel ook werkt met een staffelkorting op de meest verkochte producten voor de horeca, kan de korting zelfs nog hoger oplopen,” aldus Thuisbezorgd.nl. Bijzonder is dat bij Thuisbezorgd aangesloten restaurateurs bovendien een streepje voor krijgen bij het parkeren. Voor hen zijn er niet alleen ruimere openingstijden, maar ook speciale gereserveerde parkeerplekken.
Groothandelsaanbod groeit online
Thuisbezorgd.nl begeeft zich al veel langer op het pad van de tussenhandel. Het assortiment van zijn online groothandel in Enschede breidt zich langzaam maar zeker uit. Het aanbod food strekt zich inmiddels zelfs uit tot verschillende soorten friet en andere aardappelproducten.
Het maaltijdplatform is hiermee speler in een online-markt die sowieso snel groeit: op het web neemt het aantal virtuele horecagrossiers de laatste jaren sterk toe. Het gaat om inkoopdiscounters als Foods.nl en aanbieders die actief zijn in specifieke productsegmenten, zoals grootverpakkingen van frisdrank en disposables.