De Belgische bezorgformule Casper opent deze week zijn eerste Nederlandse vestigingen. Casper brengt in één levering maaltijden van verschillende eigen smaakconcepten aan huis. Den Haag en Rotterdam zijn de eerste steden waar Casper nu start.
Casper heeft reeds aangegeven in alle Nederlandse steden op termijn present te willen zijn. Het concept wordt een ghost kitchen genoemd, maar feitelijk is het dat niet. De formule is namelijk niet gevestigd in een geblindeerde dark kitchen op een bedrijventerrein of een straat achteraf. Net als Domino’s Pizza, heeft Casper herkenbare bereidingskeukens, waar de klant desgewenst zijn bestelling ook kan afhalen.
230 duizend gerechten
Bij onze zuiderburen bezorgde Casper vorig jaar 230 duizend gerechten aan huis. In ons land kunnen Casper-klanten bestellen bij tien zogenaamde virtuele restaurants. Feitelijk wil dit zeggen: op zijn bestelsite hanteert het bedrijf diverse merken met alle hun eigen kernproducten. “Het menu biedt voor ieder wat wils: van Gloria’s pasta en Barney’s burgers tot gezonde salades, bagels of een volledig veganistisch gerecht van de Vegetarische Slager,” aldus Casper.
Procesgestuurde keukens
De productiekeukens zijn procesgestuurd, waarbij technologie, keuken en bedrijfsvoering steeds in balans zijn en de productkwaliteit essentieel is, stelt het bedrijf. Casper werkt in Nederland samen met de marktplaatsen Thuisbezorgd.nl en Uber Eats. In 2024 wil Casper minimaal vijftig vestigingen hebben buiten België. Na Den Haag en Rotterdam volgen op kortere termijn zeker Eindhoven, Utrecht en Amsterdam en de Franse stad Lille.
Casper werd in maart 2020 opgericht. Casper is momenteel in België actief in grote steden zoals Gent (de eerste vestiging), Antwerpen, Leuven, Brussel, Luik en Brugge. Het bedrijf wil duurzaam opereren, hetgeen het meest zichtbaar is bij de verpakkingen die worden gebruikt.