Als je jarig bent, trakteer je. Bij snackbar ’t Bikkertje in Ugchelen vierden ze daarom eerder deze maand hun 40-jarig bestaan met een actie waarbij frikandellen maar 40 cent kosten.
Is dat nog haalbare kaart in tijden van stijgende inkoop- en energieprijzen?
“Ik wil het graag omdraaien. Het is verantwoord naar onze trouwe klanten toe. We doen graag iets terug voor hen na een moeilijke tijd”, reageert mede-eigenaar Kevin Bonhof als we hem bovenstaande vraag stellen.
Klanten bedanken
Samen met Patricia de Bruijn runt Bonhof de dorpscafetaria in Ugchelen. “We zitten in een kleine plaats en de afgelopen tijd met corona was het voor niemand makkelijk. Maar onze klanten zijn blijven komen daarvoor willen we ze bedanken. Ook nadat er afgelopen jaar een nieuwe cafetaria bij kwam in ons dorp, blijven ze ons trouw.”
2000 frikandellen
Op de dag van de jubileumactie gingen er 2000 frikandellen over de toonbank voor €0,40. “Het was heel druk en mensen hebben daarbij ook veel friet en andere producten besteld. Daarnaast hebben we veel nieuwe gezichten gezien dus het was een succesvol”, blikt de cafetariahouder terug. Naast de actiedag op 17 september, hielden de uitbaters van ‘t Bikkertje een week lang winacties op sociale media, gaven ze ruim 5 euro korting op een gezinsaanbieding en deelden gratis ijsjes voor kinderen om hun jubileum te vieren, aldus platform In de buurt Apeldoorn.