Kwalitaria is in twee categorieën genomineerd voor de vakprijs Foodservice Award 2022. Zowel in de categorie ‘snackbars’ als ‘warme maaltijdbezorging’ is de formule voorgedragen door organisatoren bureau Q&A en de Horecava.
Liefst 21.000 keer is er door consumenten gestemd voor de Foodservice Awards in negen categorieën. Kwaliteit, prijs, assortiment en, bij bezorgplatforms, bestelgemak zijn de voornaamste aspecten waarover de stemmers konden oordelen.
Bijna 8 als rapportcijfer
Kwalitaria gooide vorig jaar ook al hoge ogen bij de verkiezing, die voor de vierde keer in successie wordt gehouden. Q&A verzamelde toen 17.000 beoordelingen van consumenten, die de formulemerken beloonden met een rapportcijfer. Kwalitaria kreeg het gemiddelde cijfer 7,86. Dat was niet alleen de beste beoordeling in de categorie ‘snackbars’, maar ook één van de hoogste waarderingen in alle categorieën.
Alleen Brownies & Downies (8,1 in categorie koffie/lunchrooms) en ’t Stoepje (8,06 in categorie marktkramen) bleven Kwalitaria voor. Formules als onder meer AH to go, Domino’s en Van der Valk kregen van de consument een aanmerkelijk lagere waardering dan de cafetariaformule van FFC.
Nominatie voor Febo
In de categorie ‘snackbars’ is naast Kwalitaria ook de Amsterdamse automatiekformule Febo genomineerd. Bij ‘warme maaltijdbezorging’ is eveneens niet alleen Kwalitaria voorgedragen. Hier is ook Domino’s Pizza met een nominatie van de partij. De genomineerden in de andere segmenten zijn: Domino’s en McDonald’s (fastservice), Brownies & Downies en La Place (horeca, out of home), Efteling en Landal (leisure), De Kaaskoning en ’t Stoepje (marktkramen), Keurslager en Zuivelhoeve (speciaalzaken), Allerhande Box, Hello Fresh en Vegan Masters (thuis eten) en tot slot AH to go, La Place, Starbucks en Subway in de categorie ‘food to go’.
Op 10 maart worden de winnaars bekendgemaakt.