Een ploeg van cafetariaformule AnyTyme beklimt in juni 2022 opnieuw de Zuid-Franse berg Mont Ventoux om geld bijeen te brengen voor het goede doel. In 2014 was AnyTyme, het concept van Hanos Groothandels, voor het eerst met een team paraat.
De opbrengst van de beklimming van de berg door een ploeg wandelaars en wielrenners komt onder het motto ‘Klimmen tegen MS’ ten goede aan de bestrijding van deze ziekte, waarbij de beschermlaag rond zenuwen is aangetast.
In het verleden bracht de cafetariaformule (officiële teamnaam: ‘AnyTyme.nl vooral sterk in afdalen voor MS’) steevast een ploeg van vijftien mensen of meer op de been, van wie een aantal de Mont Ventoux meer dan eens beklom.
Andere goede doelen
AnyTyme is niet de enige cafetariaformule die actief is voor goede doelen. Zo ondersteunt het Rotterdamse frietmerk Bram Ladage een wielerronde, waarbij de opbrengst ten goede komt aan jonge kinderen die normaal niet op vakantie kunnen. Ook zamelde Ladage tijdens zijn jaarlijkse Aardappel Oogst Festival met patatverkoop geld in voor de Voedselbank.
Febo is met name actief voor sportieve organisaties. De bekendste is wel de Johan Cruyff Foundation, die er onder meer voor zorgt dat kinderen met een handicap vrijuit kunnen sporten. Sligro’s concept Plaza Food for all steunt Villa Pardoes, een vakantieverblijf voor ernstig zieke kinderen in Kaatsheuvel. Daarnaast zijn er veel cafetaria’s die zich lokaal hard maken voor goede doelen.
Ook in 2022 weer Klimmen voor MS
Via posters en Facebook delen vestigingen van AnyTyme de actie ‘Klimmen voor MS’ met hun gasten. Ook formulemanager Han Wonink was al menigmaal van de partij. Het team bracht in het verleden vele duizenden euro’s op voor MS-bestrijding. De werving van donateurs voor de beklimmingen van 6 juni 2022 is vorige week gestart.