In deze editie van Frituurwereld besteden we aandacht aan een schepijsvitrine die buiten het ijsseizoen gevuld is met bonbons. Van schepijs naar chocolade, dat is natuurlijk maar een kleine horde.
De combinatie tussen friet, frituursnacks en chocolade lijkt een veel grotere stap. Toch is dat maar hoe je het bekijkt. In Japan verkochten de nodige vestigingen van McDonald’s vorig jaar friet met een straaltje donkere en witte chocoladesaus. Het stond op het menu in de weken voor Valentijnsdag.
Ook in Nederland startte een ondernemer vorig jaar rond dezelfde tijd met een “chocofrituur”. De bekende horeca-exploitant Wim Cox begon op Valentijnsdag 2016 met de verkoop van friet met chocolade via de vestigingen van zijn formule Piet Friet in Roermond. De klant had de keuze uit Nutella of chocoladesaus.
In Londen maken ze het nog bonter. Daar zijn al ruim tien jaar de nodige zaken te vinden die candybars frituren. Marsen, Snickers en Bounty’s worden voorzien van een krokant deegjasje en vervolgens bereid in frituurvet.
Dit artikel is eerder gepubliceerd in het magazine Frituurwereld nummer 3 – Voorjaar 2017