De derde editie van de Week van de Friet stond bol van de acties en gimmicks. Sommige ondernemers hadden speciale aanbiedingen met gezinszakken. Anderen promootten volop de frietstrippenkaart, waarmee consumenten in de actieweek een paar keer friet konden halen.
Bij enkele bedrijven vormden zich lange rijen, omdat ze de Week van de Friet inluidden met een uur lang gratis friet. Enfin, er was volop reuring in de branche.
Nina Visser van ‘t Huus 2.0 in Veenendaal haakte in op Dierendag, die dit jaar midden in de frietweek viel. Ze vertelde tijdens ProFri’s ALV dat ze alle honden op dierendag een kluif gaf. Er bestaat trouwens ook officiële hondenfriet. Doggy Fries, heet die. Ooit bedacht door een Achterhoekse dierenzaak, wordt het nu geproduceerd in België. O ja, Nina vertelde ook dat ze in de Week van de Friet welgeteld 163 gratis softijsjes uitdeelde in haar cafetaria. Softijsjes in een frietweek, dat is voor het Veenendaalse bedrijf niet zo vreemd. ’t Huus 2.0 verkoopt namelijk ook friet met softijs als bijpassende saus.
Dit artikel is eerder gepubliceerd in het magazine Frituurwereld nummer 1 – Winter 2016-17