Mooi gesproken van Rocco Ladage, directeur van het gelijknamige Rotterdamse verse frietbedrijf. Rocco sprak een gehoor van frituurprofessionals toe. Rocco betoonde daar, zoals altijd trouwens, zijn passie en liefde voor friet.
Hij denkt, leeft en slaapt friet, verklaart Rocco. “Wij doen iets moois met een aardappel,” zegt hij over zijn vak. Maar deze liefde moet wel wederkerig zijn en dus lonen. “Op friet moet je 80 tot 85 procent marge halen,” meent Rocco. Rocco houdt trouwens niet van de snackvitrine. “Wat is er nou mooi aan om een koude frikandel te zien?” Hij raadt collega’s verder aan kritisch naar hun assortiment te kijken. Dat is in de sector volgens hem soms veel te groot. Liefde moet je doseren, meent Rocco. “Hoe kun je nou voor alle 260 artikelen in je assortiment evenveel liefde voelen?”
Dit artikel is eerder gepubliceerd in het magazine Frituurwereld nummer 1 – Najaar 2016