Niet eerder trok een snack met het keurmerk Met Goud Bekroond zoveel aandacht als de Grillbikkel. De eigen slagerssnack van De Schelp in Roelofarendsveen werd de afgelopen dagen volop door media in de schijnwerpers gezet.
Over de grillsnack van 120 gram met varkensvlees, kaas en een gekruid paneerkorstje schreef het Algemeen Dagblad: “Grillbikkel is dé nieuwe eet-hype: snack van Marcel Norder plots razend populair. De grillbikkel verovert in rap tempo heel Nederland. Bekende foodvloggers zijn lyrisch en landelijke producenten hebben belangstelling in de nieuwe snack.” Ook regionale kranten als het Eindhovens Dagblad en De Gelderlander namen het artikel van het AD over.
Radio en televisie
Televisierubriek EditieNL besteedde op Hemelvaartsdag uitgebreid aandacht aan de Grillbikkel. Zo liet het programma van RTL4 klanten op straat de Grillbikkel proeven. Norder was bovendien te gast in een radioprogramma van Omroep West. Daar vertelde hij: “Het is inderdaad een grotere snack. Hij moest wel goed op een pistoletje passen.” Het Leidsch Dagblad schreef op zijn beurt: “De Veense snackbarhouder Marcel Norder (33) heeft een droom: dat zijn Grillbikkel bekend wordt van Groningen tot Zeeland…”
Honderdduizenden views
De media-aandacht deed ook de views op TikTok goed. Een Grillbikkel-video die al enkele maanden geleden werd gepost, is inmiddels ruim een kwart miljoen keer bekeken. Een nieuwe Grillbikkel-video die De Schelp enkele dagen geleden plaatste, koerst momenteel pijlsnel richting de 400.000 views.
Hier kun je de nieuwe Grillbikkel-video bekijken.
RTL Nieuws: Grillbikkel vet populair: wordt de snack een blijvertje?
Foto: Nederlands Frituur Centrum